Культова 105-мм гармата поки залишиться на “ганшипах” Ghostrider – хоча й буде менш актуальною

Восени 2023 року Командування спецоперацій ПС США у рамках переосмислення ролі своїх “ганшипів” AC-130J Ghostrider висунуло пропозицію, що ці літаки можуть продовжити службу вже без своєї дійсно культової 105-мм гармати, ба більше, були чутки, що демонтаж цього озброєння з літаків – вже “доконаний факт”. Мовляв, літак в умовах протидії сильному противнику не зможе виконувати свої завдання і краще його остаточно перетворити на “бомбовоз”.

І навіть розглядався варіант, що замість 105-мм гармати на літак можна було б встановити лазерну систему, але зрештою виявилося, що такий варіант неможливий через те, що інтеграція лазерного озброєння на місце гармати призведе до сильної турбулентності та вона просто не буде коректно працювати.

Читайте також: ПС США показали нове відео зі своїм бомбардувальником шостого покоління B-21 Raider

літак ганшип

Фото – U.S. Air Force

Водночас як нещодавно відзначив голова Командування спецоперації ПС США (AFCOS) генерал-лейтенант Майкл Конлі під час проведення круглого столу для представників ЗМІ, у службі станом на сьогодні не планують відмовлятися від 105-мм гармат на своїх AC-130J Ghostrider, хоча в майбутньому ймовірність прийняття такого рішення залишається актуальним, як розповідає видання The War Zone.

“План полягає в тому, щоб продовжувати використовувати її [105-мм гармату] протягом найближчих років”, – відзначив він. Але з урахуванням, що за умови участі літаків у боях в майбутньому екіпажі AC-130J Ghostrider будуть меншою мірою покладатися на це озброєння.

“У нього є боєприпаси, які можуть потопити корабель… не великий корабель, не авіаносець, але він може завдати шкоди меншим кораблям”, – відзначає Конлі.

Натомість “у рівному бою”, ймовірно йдеться про випадки, коли AC-130J Ghostrider не зможе просто так безкарно розстрілювати цілі, він буде виконувати завдання “на периферії” і “переслідувати віддалені [ворожі] сили”. Зокрема для цього є концепція так званих “міні-крилатих ракет”, які б, втім, могли мати суттєву дальність від 200 до 400 миль (320-640 км орієнтовно).

Крім того, генерал наголосив, що служба досліджує ймовірність встановлення на ці літаки удосконалених радарів – йдеться про радари AESA (Active Electronical Scanned Array), які нададуть машинам нові можливості з цілевказання, попередження про загрози тощо.

Зрештою варто згадати, що у 2022 році стало відомо, що AC-130 вперше з 60-х років отримає нову 105-мм гармату. Станом на листопад 2023 року було відомо, що нове озброєння отримали 17 літаків, всього ПС США мають у своєму активі близько 30 таких машин.

Читайте також: РФ втратила ще один оборонний ринок: Нігерія стане першою, хто закупить ударні вертольоти в Індії

Джерело

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю знахідкою

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *