КНДР майже 1 рік робить свій AWACS як російський А-50, він поки не злітає і на це може бути свої причини

В грудні 2023 року вперше з’явились супутникові знімки, які демонстрували роботу північнокорейського режиму над створенням власного літака радіолокаційного дозору на базі одного із трьох наявних Ил-76. Мова була про те, що літак такого типу був відведений в окрему зону міжнародного аеропорту Пхеньяні, де відбувались роботи, які можна було трактувати як підготовку до установки “тарілки”-антени радіолокаційного комплексу виявлення.

Ця новина заодно виглядала цілком логічно в канві запиту Північної Кореї на отримання від Росії сучасних винищувачів Су-35С; зараз найновішими у розпорядженні КНДР є радянські МіГ-29, отримані в 1980-х роках.

Читайте також: Якщо РФ говорить про відновлення виробництва А-50, то як випускався раніше

Перші повідомлення в грудні 2023 року про те, що КНДР працює над власним AWACS

Майже за рік потому, уже у вересні 2024 року з’явились нові супутникові знімки, які ілюструють прогрес Північної Кореї у створенні власного літака класу AWACS, подібного до російського А-50, і котрі в своїй публікації аналізує авторитетний IISS (Міжнародний інститут стратегічних досліджень).

Із наведених там матеріалів можна зробити попередній висновок про те, що за цей проміжок часу північнокорейський режим чучхе у створенні власного літака радіолокаційного дозору не просунувся від слова “взагалі”. Оскільки, наприклад, і за рік потому на згаданому вище Ил-76 так і не стоїть антена радіолокаційного комплексу.

Відтак, як далі наголошують автори установи, послідовність робіт, яку виконали спеціалісти КНДР по цьому літаку, цілком подібна до тої, яку виконували Росія та Китай у виробництві серійних літаків радіолокаційного дозору на базі Ил-76, ну і також Ірак у спробі створити аналогічний “літаючий радар”. Водночас, із практичною реалізацією проекту в північних корейців цілком могли виникнути свої технічні труднощі.

Північнокорейський Ил-76 на переробці в літак радіолокаційного дозору, вересень 2024 року, супутниковий знімок Maxar, наводить IISS

Справедливості заради, деякі рухи навколо згаданого вище північнокорейського Ил-76, “заброньованого” під аналог А-50, насправді були. Наприклад, на початку вересня 2024 року цей літак виходив на тестовий пробіг, метою якого могла бути ймовірна перевірка стану двигунів.

Але при цьому експерти установи висловлюють певний скепсис щодо загалом проекту Північної Кореї по створенню власного AWACS. Мовляв, режим чучхе лише три Ил-76, що відповідно звужує базу для можливих переробок. При цьому в КНДР відсутня база, щоб з літака радіолокаційного дозору передавати дані для тих же МіГ-29, тому мовляв цей Ил-76 зможе виконувати роль максимум “літаючого радіолокаційного пікета”.

Північнокорейський Ил-76 на переробці в літак радіолокаційного дозору, вересень 2024 року, супутниковий знімок Maxar, наводить IISS

Водночас, від Defense Express в цій історії хочемо зробити таку поправку – наразі відсутні дані, які б дозволяли виключати ймовірність, що Північна Корея намагається створити більше, аніж один літак радіолокаційного дозору на кшалт російського А-50, хоча водночас і не було даних про передачу додаткових Ил-76 від РФ до КНДР.

При цьому ми також не можемо відкидати й той варіант, що у КНДР роботи за цим напрямком поки що гальмуються саме через те, що Росія не передає відповідне обладнання. Але ймовірно, це може бути якраз новою «оплатою» в разі нових поставок північнокорейських боєприпасів для окупаційних військ РФ.

Читайте також: Супутник показав, що в РФ на зберіганні можуть стояти мінімум шість А-50 без двигунів, і це цікаво

Джерело

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю знахідкою

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *