Чому замовлення Румунією AIM-120C-8 для своїх F-16 дійсно важливо для України

AIM-120C-8 AMRAAM – це остання найновіша версія ракети “повітря-повітря” із дальністю знищення цілей до 160 км. І саме її закуповує Румунія, про що свідчить дозвіл на їх закупівлю від Агенції з оборонної співпраці США (DSCA), про що вже писав Defense Exrpess.

Нагадаємо, що дозвіл наданий на 186 ракет, а гранична ціна визначена у межах до 592 млн доларів, тобто до 3,18 млн доларів за одну ракету. І хоча ціна на них у твердій угоді може бути меншою, важливо сам факт того, що Румунія закуповує AIM-120C-8. Бо її повітряні сили експлуатують ту саму версію F-16, що й Україна.

Читайте також: Склад боєприпасів під Воронежем вибухає досі, там було понад 5000 тонн снарядів та ракет

F-16 ПС Румунії

F-16 ПС Румунії (фото: Forţele Aeriene Române)

Більше того, частина з літаків румунських та українських повітряних сил мають однакового постачальника – Норвегію. Нагадаємо, що у листопаді 2022 року Румунія через рік перемовин змогла викупити 32 вживаних винищувачів F-16 за 388 мільйонів євро. А Україна від цієї країни отримає 6 F-16 у вигляді допомоги.

Але навіть це не так важливо, бо норвезькі, нідерландські, данські та бельгійські F-16 вироблялись в один й той самий час на одних й тих заводах Fokker та SABCA, а також фактично одночасно проходили ті самі модернізації за програмою MLU.

Слід додати, що Румунія також володіє 17 винищувачами F-16, які придбала двома партіями у межах угод від 2013 року (182 млн євро за 12 літаків) та 2020 року (130 млн євро за 5 літаків), отримавши останній у березні 2021 року. Ці літаки, до речі, двічі вживані, бо Португалія їх отримала у 1999 році за 268 млн доларів з США, а вироблені вони були у 1983-1984 роках. Тобто вони на років 5-8 старіші за європейські, але пройшли аналогічне оновлення MLU у 2000-х роках.

F-16 ПС Румунії

На всяк випадок зазначмо, що ЗРК NASAMS, який використовує AIM-120, Румунія не експлуатує, й таким чином, Бухарест закуповує AIM-120C-8 під наявні F-16. А це означає, що використання цієї ракети цілком можливо і з українських F-16 без додаткових змін. Як мінімум у дуже детальному дозволі DSCA не вказані будь-які роботи чи навіть необхідність відрядження фахівців.

Водночас у практичній площині різниці для Повітряних сил України в якій версії будуть AIM-120 AMRAAM більш ніж значна. Справа в тому, що AIM-120C-8 – це про можливість атакувати ціль на дальності від 160 км, AIM-120C-5 зі 105 км, а AIM-120A/B лише з 50 км. А саме від можливості здійснити пуск ракет “повітря-повітря” з більшої дальності у повітряній дуелі між двома винищувачами дуже багато чого залежить. А тому маючи в арсеналі AIM-120C-8 українські пілоти F-16 матимуть більше шансів у повітряному бою.

AIM-120B

AIM-120B на F-16 ПС ЗСУ

Варто додати, що ще у вересні 2023 року для України Пентагон замовив у Raytheon ракети AIM-120 AMRAAM зі строком постачання до кінця листопада 2024 року. Конкретна версія ракети тоді не розголошувалась, лише ціна у 192 млн доларів. Додамо, що Україна отримала від США пріоритет в отриманні зенітних ракет до Patriot та NASAMS, включно з AIM-120.

Читайте також: Які переваги та недоліки у ракето-дронів над звичайними: про “Паляницю” проти “Шахеда”

Джерело

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю знахідкою

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *