Кава щоденно: менше шансів на психічні проблеми.

Дві-три чашки кави на день асоціюються зі зменшенням імовірності психічних захворювань Вивчення 17.04.2026 06:56 Укрінформ Помірне споживання кавового напою, а саме 2-3 горнятка, співвідноситься з нижчою схильністю до психічних порушень у людини.

Як інформує Укрінформ, про це звітує Euronews, посилаючись на дослідження, оприлюднене в науковому журналі Journal of Affective Disorders.

Дослідницька група проаналізувала дані понад 460 000 учасників із британського біобанку, що охоплює осіб у віці від 40 до 69 років, з метою вивчення зв’язку між щоденним вживанням кави та різними ментальними розладами.

Учасники давали відповіді на питання про їх денне споживання кави, зокрема про обсяг та різновиди кави, такі як декаф, розчинна та змелена, і за ними стежили протягом медіани 13,4 року.

Дослідники встановили, що ті, хто пив недостатньо або надміру кави, не відчували тієї ж вигоди, що й помірні споживачі.

Підкреслюється, що взаємозв’язок між вживанням кави та розладами настрою був більш вираженим у чоловіків.

За результатами вивчення випливає, що дві-три чашки кави на день пов’язані зі скороченням ризику психічних захворювань.

З іншого боку, споживання п’яти чи більше чашок на добу асоціювалося з підвищеною ймовірністю психічних порушень у людини.

За підрахунками Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), понад мільярд людей страждають від ментальних розладів.

Також ВООЗ застерігає, що психічні розлади, такі як неспокій та депресія, є другою за величиною причиною тривалої непрацездатності, що спричиняє втрату здорового способу життя.

Кава містить понад тисячу біологічно активних компонентів, включаючи кофеїн, поліфеноли, меланоїдини та дитерпени.

Дослідження вказує, що протизапальна дія таких сполук, як кофеїн та хлорогенова кислота, може частково пояснити нижчий ризик ментальних розладів, що спостерігається серед осіб, які помірно вживають кавовий напій.

Як повідомляв Укрінформ, британські науковці виявили взаємозв’язок між хімічною речовиною в чорному шоколаді та ознаками уповільнення біологічного старіння людини.

Кава Психічне здоров’я дослідження

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *